Форум за хранителни добавки
http://forum.proteini-bg.com/

Пулоувър -"pull-over"
http://forum.proteini-bg.com/viewtopic.php?f=13&t=209
Страница 1 от 1

Автор:  BODYFAN [ Съб Фев 11, 2017 9:55 am ]
Заглавие:  Пулоувър -"pull-over"

Упражнение за разширяване на гръдния кош. То не влияе пряко върху мускулната маса. Целта тук е да се постигне пълната амплитуда на движение (водеща до разтягане), като не се използват големи тежести. В наши дни упражнението не е много популярно, може би поради това, че не е за маса. Но навремето Арнолд Шварценегер задължително го е включвал в тренировките си и е спечелил доста от това. Самото действие на упражнението се състои в разтягане на междуребрените връзки и на тези между ребрата и гръдната кост (съставени от съединителна тъкан). Точно това води до уголемяване на гръдния кош. Спорен е въпросът до каква възраст е ефективно упражнието, тъй като идва момент, когато междуребрените връзки трудно се поддават на разтягане. Според някои изследователи упражнението е неефективно след 23-25 години, точно поради тази причина. Според други пък възрастта няма значение. Така че пробвайте упражнението за 3-4 месеца и ще откриете дали то оказва влияние върху вашия гръден кош. За да го изпълнявате, ще ви е необходима лежанка или поне нещо, което служи за такава (напр. дъската за коремни преси в залата). Ако правите упражнението с щанга, нека тя да не е голяма и да е по възможност крива (EZ-щанга). Така изпълнението е по-удобно.

Ангажирани мускули в движението
Упражнението засяга в известна степен малкия гръден мускул (pectoralis minor), както и гръбните мускули teres major и teres minor (при връщането на тежестта обратно). За крепене на тежестта упражнението засяга съвсем слабо трицепсите и междуребрените мускули. Същинското действие на „пуловера“ обаче не е насочено към мускулите, а към междуребрените връзки. Това не е упражнение за маса, нито за релеф; това е упражнение за разтягане. И тъй като разтяга именно гръдния кош, се смята за упражнение за гърди и се прави в края на тренировката за тях. Поради това, че засяга донякъде гръбната мускулатура, някои билдири предпочитат да го включат в края на тренировката за гръб. Така или иначе, действието на „пуловера“ е едно и също.

Прикачени файлове:
5f30aaddb0dce7e445293c2279811626.jpg
5f30aaddb0dce7e445293c2279811626.jpg [ 68.04 KiB | Прегледано 2409 пъти ]

Автор:  rokli99 [ Нед Мар 05, 2017 7:13 pm ]
Заглавие:  Re: Пулоувър -"pull-over"

Едно от любимите ми упражнения. И да се комбинира с прием на много боза :) хехе

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа